Dopis Markovi

11.03.2013 20:37

Milý Marku,

Jak jistě víš, celý život jsem věnoval hledání  legendárního pokladu. Teď jsem již hodně stár a nezbývá mi mnoho času, proto je načase abych předal dále informace které jsem za celou tu dobu nashromáždil. Věřím že Ty budeš mít dostatek sil dokončit to co jsem já započal. Přečti si prosím následující řádky, ve kterých Ti stručně vylíčím co jsem objevil.

Tento příběh se začal psát již hodně dávno, přesněji řečeno v roce 1415. Ten rok byl odsouzen a upálen Jan Hus s čímž se nesmířila část obyvatel českého království a vypukly nepokoje, které vedly ke vzniku tak zvaných husitských válek. Tyto boje se vymkly kontrole na obou stranách a nastalo to co nastává v každé válce, zabíjení a rabování bez ohledu na to jestli to je moje či ne a odnášeli to hlavně nevinní. A tak se stalo že i husitská vojska rabovala bohaté statky a hlavně vše co patřilo církvi. Nejeden kostel či opatství tím bylo postiženo, ale ani na druhé straně křižáčtí vojáci vyslaní králem nešetřili svými výpady. Zkrátka jak bylo tehdy zvykem, každá strana rabovala aby pokryla své výdaje na válku. Vše o čem budu vyprávět se týká jednoho opatství, které stávalo mezi Královým Hradcem a horou Kunětickou. Na břehu řeky Labe stával bohatý benediktinský klášter zvaný Opatovitský. Tento klášter byl velmi bohatý, patřilo mu mnoho pozemků mezi Hradcem, Pardubicemi a Kolínem. Patřilo mu i město zvané Přelouč, proč se zmiňuji o tomto malém městečku, které mělo na tehdejší dobu stejná práva a privilegia jako Kolín a Pardubice, pochopíš když budeš číst dále. Ano určitě již začínáš tušit že jsem pátral po legendárním opatovickém pokladu. Našel jsem spoustu vodítek a pověstí, některé byly naprosto mylné jiné měli v sobě určité nápovědy. Celá historie pokladu začíná v době Přemyslovců a končí husitskými válkami. Toto obrovské bohatství prý spatřil jediný člověk, císař Karel, určitě nemusím psát dále, Ty si jistě poradíš s touto pověstí , ale já musím rychle pokračovat dál. Psal jsem si deník, kde najdeš spoustu vodítek a berliček, se kterými to určitě zvládneš a poklad najdeš. Ty ho musíš najít, ten poklad hledají celé generace, já jsem tomu věnoval celých 60 let, nyní jsem na konci svých sil a to jsem už kousíček od rozluštění. Nemoc mě zmáhá natolik, že některé vodítka již nemohu dokončit a prověřit. Teď je to na Tobě. Věřím že Ty mé dílo dokončíš a poklad najdeš ať je to cokoliv. Deník jsem pro jistotu rozdělil na několik částí aby se nedostal do nepovolaných rukou. První část jsem ukryl v místě kde všichni skončíme, hned naproti křtitelnici. Ježíš střeží tajemství v celém svém zastavení. Kus leží v místě odkud hlas se rozléhá, hledej pod ním. Cesta je krytá šifrou, pokud najdeš všechny indicie najdeš poklad, věřím Ti. Do začátku Ti dávám několik písmen: A = J, E = O, O= V, N = Q, I = B, V = C. Držím Ti palce.

 

S vroucím srdcem

Tvůj strýc Ambrož